Назад  |   Начало  »  Езотерика  »  Чакри  »  Втора чакра  »  Балансиране на Втора чакра  »  Физически упражнения за Втора чакра

Балансиране на Втора чакра

Балансиране на Втора чакра

Физически упражнения за Втора чакра

Позата на Богинята

Поза на БогинятаЛегнете по гръб и релаксирайте. Релаксирайте специално краката, таза и долната част на гърба. Свийте краката в коленете, доближавайки стъпалата до седалищните си части. Бавно оставете коленете да се раздалечат, позволявайки тежестта на краката да разтвори вътрешната част на бедрата. Опитайте се да релаксирате. Недейте да избутвате краката си повече, отколкото ви е удобно. Останете в тази позиция в продължение на две минути или повече. След това съберете коленете. Упражнението трябва да се направи много бавно и равномерно, като през цялото време дишате бавно и си напомняте да релаксирате. Това води до установяване на контакт със сексуалната ни уязвимост, която, макар и парадоксално, трябва да бъде разбрана, преди да можем изцяло да се отворим на това ниво.

От тази позиция след това можете бавно да се изправите и да свалите краката си, което може да доведе до едно своеобразно треперене в краката и таза. Това е особено благоприятно за онези, които чувстват слабост от вътрешната страна на бедрата си.

Разклащане на таза

Разклащане на таза 1Разклащане на таза I. От изходно положение по гръб със свити крака, започнете бавно да разклащате таза нагоре и надолу при всяко дишане. Поемете дълбоко дъх в гърдите и корема, издишайте докрай и в края на всяко издишване леко избутвайте пода със стъпалата, така че тазът да се отдели от земята, избутвайки леко с гърба си пода под вас.

Разклащане на таза 2Разклащане на таза II. Ако това раздвижи прекалено голямо количество енергия, или ако сте твърде сковани и нееластични, за да изпълните движението плавно, опитайте се да повторите същата последователност по-бързо. В това упражнение тазът се движи бързо във въздуха нагоре и надолу с толкова сила, колкото можете да приложите. Позволете си да издавате всякакъв вид звуци, които са естествени. Това помага за освобождаването на блокираната енергия. (Упражнението трябва да се прави на нещо меко, например дюшек.)

Въртене на хълбоците

Въртене на хълбоцитеОт стоеж приклекнете леко и наклонете таза си напред, така че да застане точно на вашата централна линия на гравитация. Запазвайки коленете свити и меки, въртете таза в малки, а след това и в по-големи кръгове. Главата и стъпалата трябва да останат на същото място, докато тазът се движи самостоятелно. Опитайте се да направите движението колкото се може по-плавно.

Повдигане на краката

Повдигане на кракатаТова упражнение помага за движението на енергията през таза, често към горните чакри. То е класическо упражнение за Кундалини и представлява чудесен енергизатор.

Легнете по гръб и релаксирайте. Повдигнете краката си от 15 до 30 см над пода и ги разтворете встрани на тази височина. Съберете ги и след това отново ги изтласкайте навън. След пет подобни движения съм сигурна, че ще искате да си починете.

След като сте си починали обаче, поставете краката (коленете са изпънати) перпендикулярно на пода и ги разтворете на двете страни. Съберете ги и ги свалете на пода. Повтаряйте, докато се уморите. Повдигането на краката трябва да се придружава от вдишване, докато свалянето на краката трябва да бъде придружавано от издишване. Това упражнение представлява мощен повдигач на Кундалини със забележителни резултати. Важно е да не се навяхвате и да избягвате болките в мускулите. Останете в хармония с тялото.

Ходене от таза

Наблюдавали ли сте някога джазови танцьори? Това ходене е като движението на джазов танц. Ходете с присвити в коленете крака и разхлабен таз, като сте свалили тежестта си ниско и люлеете таза с едно преувеличено движение. Какво чувствате, когато се движите от това ниво? Какво е движението, което усещате в тялото си? Позволете на цялото тяло да се люлее свободно, докато ходите.

Алтернативно дишане през носа. Дихателните упражнения представляват съществена част от йога. Дишането се разглежда като отговарящо за виталната жизнена енергия, наричана прана на санскритски, ци или ки в източните дисциплини.

Това дишане стимулира надите, Ида и Пингала. Въпреки че не е специално концентрирано върху втората чакра, то помага за балансирането на двете половини на мозъка, както и на тялото, и затова е включено в този раздел. Това дишане действа върху централната нервна система и има успокояващ ефект. Особено полезно е да се прави преди лягане, с което се гарантира спокоен сън.

Седнете удобно с изправен гръб. Направете няколко дълбоки вдишвания и релаксирайте. Използвайки дясната ръка, запушете дясната ноздра и вдишайте дълбоко. Когато белият дроб се напълни, затворете лявата ноздра и издишайте през дясната. Задържайки лявата ноздра запушена, вдишайте през дясната, след това запушете дясната и издишайте през лявата. Това представлява един пълен цикъл. Моделът е да се сменят ноздрите след вдишването - вдишване отдясно, смяна, издишване отляво, вдишване отляво, смяна, издишване отдясно.

Необходими са около десет цикъла, за да се почувстват благотворните ефекти. Двадесет и пет до петдесет цикъла ще доведат до по-дълбоки ефекти. Ако това упражнение се изпълнява редовно всеки ден, човек обикновено забелязва промени във външния вид, нивото на общото напрежение в тялото, хранителните навици и нивата на физическата енергия.

Емоционално освобождаване

Има много упражнения, използващи дишането, масажа и различни пози на тялото, които улесняват изразяването и освобождават емоциите. Те са доста мощни и трябва да се правят само с помощта на опитен терапевт. Работата с тялото на Райх, биоенерготерапия и новото раждане са три такива дисциплини. Ако се интересувате, намерете книги или терапевти, които могат да ви кажат нещо повече.

Важно е да се запомни обаче, че всички емоции, които възникват по време на тези упражнения, трябва да бъдат преработени - тоест изхвърлени. Плачът, крещенето, ритането или просто молбата към някого да ви държи - всичко това са приемливи и насърчителни начини за отстраняване на задръжките, които могат да съществуват в тази (или в която и да е друга) чакра. Добре е да намерите приятели, които могат да работят с вас и да ви осигурят грижите, които са ви необходими.

Рейтинг: 3.0/5 на базата на 2 оценки
прегледи 27302

Препоръчани продукти

Коментари за Балансиране на Втора чакра

  1. .

    Според теста имам 53% за втора чакра, т.е. слабо активна. Съпругата ми се оплаква, че съм бил силно полово активен. Къде е истината ?
    Моля, дайте ми съвет какво да правя ? Да си намеря любовница или да стана гей или да дезактивирам още повече втора чакра ?

  2. 1.

    Ama zashto ako si se chuvstvash dobre ,shte trqbva da se deqktivirash.Zabavlqvai se s tova koeto imash i chuvstvash.

  3. 2.

    До анонимен: Може би не сте толкова тъпа, но звучите гневно по някаква вътрешна ваша причина, проблемен оргазъм, по-сексуален от вас партньор, гняв, неудовлетвореност. Тази страница почти няма чуждици.
    Може би някой трябва да ви чете текста с любовен и спокоен глас, търпеливо да ви обясни смисъла и да ви излюби самоотвержено. Човек трябва да намери синхрона със себе и заобикалящия го свят! Наздраве!

  4. 3.

    Според теста на мен тази чакра ми е прекалено активна-106 %,как да работя за да я вкарам в баланс?Благодаря предварително!

  5. 4.

    За съжаление и аз нищо не разбрах от написаното ( като Анонимен ), а и при мен е блокирана втора чакра.

  6. 5.

    Моята втора чакра е 102% това дали е добре?

  7. 6.

    Мили неразбиращи читатели, не се тревожете !!!!! Просто тази лъжица не е за вашата уста! Човек вижда това което знае и мери спрямо своя аршин!!!! Много още ви трябва за да разбирате написаното!!!!! Не е толкова лесно!!!! Аз се занимавам с това активно вече 10 години и пак понякога две и две не е четири!!!! Спокойно , ако имате притеснения обърнете се към специалист!!!!!

  8. 7.

    коя/чакра регулира забоояването -запек

  9. 8.

    За запек може да има различни причини, но преди години аз го чистих с трета чакра предимно и понеже са свързани си задавах енергия и към втора.

  10. 9.

    Много верни неща са написани тук. Хубаво е, че са дадени и упражнения, и медитация. Правя ги всеки ден.

  11. 10.

    БРАВО!!! Много добра информация, дава отговори на много въпроси и с упоритост и желание могат да се поправи активността на различните чакри.

  12. 11.

    Да попитам и аз.Как се правят тези тестове на чакрите.Виждам че тук някои слагат проценти на тестовете.
    Как стигате до тези проценти за всяка чакра??

Подобни статии

Състояния на Първа чакра

Състояния на Първа чакра

Преди да се използват повечето упражнения, е необходимо да се определи прекомерността и недостатъчно...
Състояния на Втора чакра

Състояния на Втора чакра

Тъй като втората чакра се отнася до движението, прекомерността и недостатъчността имат огромно възде...